Odwiedź na Facebooku profil: NASZEJ SZKOŁY oraz WOLONTARIATU
Odwiedź na Facebooku profil: NASZEJ SZKOŁY oraz WOLONTARIATU

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (Terapia pedagogiczna)

Terapia pedagogiczna

W Naszej Szkole  od września 2018 r. działa gabinet terapii pedagogicznej. Znajduje się w pokoju nr 2.

Co roku na podstawie opinii pedagogicznych, które posiadają podopieczni uczniowie organizujemy zajęcia terapeutyczne, w dogodnym dla podopiecznych czasie oraz formie. (Niejednokrotnie organizujemy również zajęcia
w oparciu o sugestie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, bądź nauczycieli polonistów i wstępną diagnozę ewentualnych trudności w czytaniu i pisaniu, którą wykonuje pedagog i psycholog.)

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, prowadzone różnymi metodami
i technikami, które mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych i wyrównanie deficytów rozwojowych.

W zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych uczestniczą dzieci – uczniowie z dysleksją rozwojową ; uczniowie z dysleksją czyli uczniowie ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania, uczniowie z dysortografią – uczniowie mający specyficzne trudności w opanowaniu poprawnej pisowni , szczególnie pod względem ortografii; oraz uczniowie
z dysgrafią – uczniowie mający specyficzne trudności w opanowaniu kaligraficznego pisma, czytelnego, o niskim poziomie graficznym;   jak i ci, którzy mają problemy w liczeniu.

Może być tak, że dziecko biorące udział w zajęciach ma tylko brzydkie pismo i to na poprawie graficznej strony zapisu skupia się terapia. Jest jednak częściej tak, że dziecko ma trudności w czytaniu i w pisaniu, a wtedy praca terapeutyczna obejmuje szersze spektrum trudności.

Jak długo trwają zajęcia terapii pedagogicznej?

Dziecko z dysleksją może uczestniczyć w terapii pedagogicznej w zajęciach grupowych lub indywidualnych w szkole,
z częstotliwością tygodniową. W jednej grupie terapeutycznej uczestniczy z reguły od 2 do 5 uczniów. Jednostka zajęciowa trwa zazwyczaj 45 minut.

Zajęcia prowadzone są w okresie od października do czerwca.

Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są w ramach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej na wniosek i za zgodą Rodzica, bądź Opiekuna prawnego.

Najważniejszy cel terapii

Najważniejszym celem terapii pedagogicznej,  na którym skupia się terapeuta jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z trudnościami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości.

Dziecko  z dysleksją uczęszcza na zajęcia terapeutyczne, by usprawnieniu uległy jego funkcje percepcyjno-motoryczne, żeby wyrównać braki w wiadomościach
i umiejętnościach szkolnych, a przez to – by wyeliminować niepowodzenia szkolne oraz ich emocjonalne i społeczne konsekwencje. 

Celami szczegółowymi terapii pedagogicznej, jakie znaleźć można zapewne
w większości scenariuszy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych są:

  • wspomaganie rozwoju sprawności manualnej i graficznej,
  • kształtowanie i rozwijanie analizy oraz syntezy wzrokowej i słuchowej,
  • usprawnianie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni,
  • kształtowanie i rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi, pamięci i spostrzegawczości,
  • rozwijanie umiejętności czytania i pisania,
  • motywowanie do systematycznej pracy,
  • rozbudzanie wiary we własne siły i możliwości.

Terapia pedagogiczna jest procesem długotrwałych oddziaływań, to szereg całościowych działań o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, nastawionych na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do dalszego działania, do obowiązków szkolnych.

Regulamin uczęszczania na zajęcia terapii pedagogicznej

 W zajęciach terapii uczestniczą dzieci, które potrzebują terapii pedagogicznej, wyłaniane na podstawie opinii psychologiczno- pedagogicznej wydanej przez poradnię psychologiczno- pedagogiczną, oraz dzieci skierowane przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, bądź nauczyciela polonistę.

  • Rodzice wyrażają pisemną zgodę na udział swojego dziecka w zajęciach.
  • Czas trwania zajęć terapii pedagogicznej dostosowany jest do indywidualnych możliwości dziecka. Zajęcia prowadzone są indywidualnie, bądź w grupach 2- 5 osób.
  • Rodzice są zobowiązani do dopilnowania, aby dziecko uczęszczało systematycznie w zajęciach.
  • W zajęciach mogą brać udział wyłącznie dzieci zdrowe (bez kataru, kaszlu, gorączki, bólu głowy, brzucha oraz chorób zakaźnych).
  • Dziecko powinno być zaopatrzone w zeszyt do zajęć terapii pedagogicznej (jeśli wymaga tego terapeuta), oraz własne materiały piśmiennicze, tj. długopis, ołówek, kredki, które zabiera po zajęciach do domu.
  • Rodzice mają możliwość uzyskania informacji na temat postępów dziecka oraz ewentualnych trudności podczas godzin pracy nauczyciela terapeuty, podczas zebrań szkolnych, oraz w wyznaczonych terminach konsultacji.
  • Terapia pedagogiczna prowadzona jest podczas całego roku szkolnego. Uczeń może zostać objęty terapią pedagogiczną w dowolnym momencie trwania roku szkolnego w zależności od jego potrzeb.
Skip to content
صور سكس ايراني arabysexy.mobi نيكنى
سكس صفاء ابو السعود hot-hard-porn.com زب كلب
زب صور arabnsex.com كس زبر
نيك الكس والطيز ar.bananocams.com فضائح فنانات العرب
افلام جنسية فرنسية sexsida.org ترامب سكس
قصص نيك البنات teentubeonline.com حاجات سكس
افلام سارة جاى todayaraby.com قضيب منتصب سكس
ينيك امه فى المطبخ trend-arabic.com رجل ينيك زوجته
سكس رعشه ar.apacams.com سكس مصرى ازواج
سكس الام اليابانيه sexoyporno.org قصص سكس مصوره محارم
اغتصاب شواذ yatarab.com كاريكاتير سكس
سكس ايرلندى esarabe.com ولد ينيك
صور بوس سكس arab2love.com سكسى نيك
نيك امهات سمينه bibshe.com صور سكس مرسومة
والد ينيك امه pornolaw.net افلام جيانا مايكلز