mLegitymacja-informacje

mLeg

mLegitymacja to uzupełnienie fizycznej (papierowej) legitymacji szkolnej – cyfrowa kopia, wyświetlana w smartfonie.

mLegitymacja może być wystawiona chętnemu uczniowi na wniosek jego rodziców.

Wniosek składa się do szkoły.

Aby korzystać z mLegitymacji, uczeń musi pobrać na swój telefon bezpłatną aplikację rządową mObywatel.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu – jest ona tylko kopią.

W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z tradycyjnych dokumentów. Nie tylko podczas kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina. mLegitymacja daje prawo do otrzymania dodatkowych, przysługujących uczniom, zniżek.

Jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.

 

Aby uruchomić mLegitymację należy:

 

  • Zdjęcia potrzebne do mLegitymacji rodzice dodają samodzielnie w dzienniczku rodzica/ucznia w UONET+. Trzeba poprosić fotografa robiącego zdjęcie do legitymacji o wersję cyfrową.

  • Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

  • Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

 

Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów i studentów 1.0

 

https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

 

pdf - Informacje o publicznej aplikacji mobilnej

 

 

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel

 

https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf